Reklaminiai stendai – sąvokos, paskirtis bei technologijos
Reklamos stendai be savo tiesioginės paskirties informuoti auditoriją apie prekių ir paslaugų naujienas, netiesiogiai išreiškia šalies, miesto ar kitos vietovės ekonominio gyvenimo aktyvumą viešoje erdvėje, bei simbolizuoja rinkos santykius laisvoje visuomenėje. Reklamos stendai įprastai pristato aktyviausius rinkos subjektus jų prekinius ženkus, bei siūlomus įsigyti objektus, stimuliuoja naujus visuomeninius troškimus – pristato naują gyvenimo būdą, madas, vizijas, naujas galimybes prekių ir paslaugų vartojimo, siūlymo kitiems verslo subjektams tarpusavyje bendradarbiauti, srityje.
Siekiant kokybiškai, moderniai bei originaliai perteikti reklamos žinute (pranešimą), reklaminiuose stenduose naudojamos įvairios šiuolaikinės technologijos tokios, kaip - besikeičiančio vaizdo šviečiantys diodiniai (lauke) bei LCD (viduje) vaizdo ekranai, o taip pat statiško (pastovaus vaizdo) apšviesti plačiaformatės spaudos ant PVC tento plakatai, bei poligrafinė spauda ir ploteriuota lipni plėvelė ir pan..
Reklaminiai stendai miestų erdvėse
Reklaminiai stendai ir miestų auditorija
Jei reklamos pranešimas nukreiptas į pėsčiųjų auditoriją, ir tikimasi greitos auditorijos reakcijos, tai tokiu atveju dažnai pasirenkama eksponuoti trumpalaikę-akcijinę reklamos žinutę pvz.: transporto laukimo pavilijonuose, gatvių kolonose, vitrinose, tripusiuose stovuose ir pan. kurių prireikia išnuomoti keletame šimtų vietų.
Jei reklamos pranešimas nukreiptas į keliaujančių automobiliu auditoriją, ir tikimasi greitos auditorijos reakcijos, tuomet dažnai pasirenkama eksponuoti trumpalaikę-akcijinę reklamos žinutę reklamos plokštumose ant viadukų ir/ar reklamos stenduose 18 – 64 m2 ploto šalia judrių prospektų, sankryžų, kurių prireikia išnuomoti keliasdešimt, kartais net virš šimto lokalių vietų didžiuosiuose šalies miestose. Šiuo atveju reklamos stendų ploto suma susidaro itin didelė, nors stendų gali būti nuo trijų iki dešimt kartų mažiau nei pėstiesiems.
Abiem atvejais (tiek pėsčiųjų, tiek vairuojančios auditorijos) tokia reklamos strategija pareikalauja šimtatūkstantinės investicijos per trumpą 4-6 savaičių laikotarpį, tačiau nežiūrint į tai ji veiksminga, ypač jei reklamos pranešimas dėl išradingo ir profesionalaus kūrybinio sprendimo aiškiai išreiškia intriguojantį pasiūlymą, įdomų produktą už gerą kainą. Tik tokiu atveju, jei teisingai suderinama reklamos priemonių strategija su kūrybine idėjos išraiška, tikėtina, kad investicijos grąža (ROI) gali viršyti kelis kartus investicijas į reklamą.
Reklamos stendai - vaizdo ekranai
Taigi, vaizdo ekranai, iš pirmo įspūdžio įspūdinga reklamos pranešimo transliacijos forma. Tačiau ši forma neteikia reklamos užsakovui garantijos, kad reklamos užsakovo reklamos filmukas „nepaskęs“ tarp kitų firmų reklamos filmukų, transliuojamų tame pačiame reklaminiame bloke. Juolab, kad jei auditorija įstrigus transporto spūstyje pamatys visą reklaminį bloką, klausimas ar bendrame reklamos filmukų kontekste konkretaus užsakovo reklaminis filmukas bus idomiausias, nes jam teks konkuruoti vaizdo ekrane tiesiogiai lyginimo būdu su konkuruojančiais reklamos filmukais. Pažymėtina, kad vaizdo ekranai – patogi priemonė pasigaminus reklamos filmuką greitai pranešti reklamos žinutę visuose didžiuosiuose miestuose, nes jie įrengti pagrindinėse visų didžiųjų miestų sankryžose.
Statiško vaizdo reklamos stendai
Stendai šalia tarmiestinių magistralinių kelių
Tarmiestinių magistralinių kelių reklamos specifika ir auditorija
Reklamos stendų asortimentas
- reklamos pranešimas yra vienintelis per stendą,
- eksponuojamas ant išskirtinio dydžio reklaminio stendo,
- dėl vietos išskirtinio matomumo,
- dėl intensyvaus transporto srauto, pravažiuojančio ištisus metus iš daugumos didžiųjų Lietuvos mietų bei periferijos.
Apibendrintai reiktų paminėti, reklaminiai stendai, jų technologinės galimybės arba jų nebuvimas formuoja bendrą šalies ar atskiro miesto veidą, atspindi jo ekonominę potenciją, padeda kurti ir realizuoti šalies bei atskirų miestų gyventojų vizijas bei geismus.
Trumpa reklamos stendų klasifikacija
Reklamos stendai skirstomi:
- Lauko reklamos stendus:
- Statiško vaizdo:
- Viešo transporto laukimo pavilijonai;
- Kolonos;
- Ant pastatų fasadų;
- Ant vieadukų;
- Pilonai;
- Degalinėse ant kuro „pistoletų“;
- Ant statybviečių tvoros;
- Reklaminės afišos;
- Tūrinės raidės;
- Vitrinos;
- Reklaminiai plačiaformačiai plakatai/tentai;
- Reklaminės iškabos;
- Statiško vaizdo:
- Dinamiško (besikeičiančio) vaizdo:
- Diodiniai Vaizdo ekranai – pagrindinėse miesto sankryžose;
- LCD vaizdo ekranai – prekybos vietose;
- Trivision skydai – plokštuma iš besikeičiančių juostelių;
- Mobilūs:
- Ant transporto priemonių;
- Apklijuotos reklamine plėvele;
- Reklaminės priekabos;
- Ant vilkikų puspriekabių;
- Oro balionai;
- Vidaus reklamos stendus:
- Parodų stendai
- Išnešami stendai